9 Ekim 2020 Cuma

Kuantum Düşünmeyi Çözme: Özgür Düşünmek Ne Hissettiriyor?

kuantum beyin
Beynimiz, bir şeyler düşünmemize ve üzerinde derinlemesine düşünmemize, yeni fikirler yaratmamıza ve hatta eylemlerimizi geçmişe bakmamıza yardımcı olur. Temel düşünce bir erdemdir ve doğru şekilde kullanıldığında çevremizin yanı sıra diğer insanlarla da sonsuz bağlar kurabilir.

Ya düşüncemizi bir sonraki seviyeye taşıyabilirsek? Kesinlikle filmlerde gördüğümüz insanüstü eylemler değil, düşünmede genişletilmiş bir yaklaşım, insanlarla bağlantı kurmak ve yeni fikirler geliştirmek için başarı mantrası. Genellikle kuantum düşünme olarak adlandırılan bir kavram.

"Kuantum düşünce" terimi, uzman bir kriptograf ve bilgisayar bilimcisi olan Nick Szabo tarafından seslendirildikten sonra dikkat çekti. Tim Ferriss ile yaptığı bir podcast'te Szabo birçok konuyu ele aldı ve bunların arasında girişimcilikte ustalaşmanın sırrı da vardı - kuantum düşünme.

Öyleyse bu yeni düşünme türü ne anlama geliyor ve kişi ona nasıl ulaşabilir?
Kuantum düşünme - gerçek mi yoksa başka bir yanılgı mı?

Kuantum düşünme, zihnin bir sorunu her yönden görme yeteneğidir. Tanım bu kadar basit olsa bile, pratik yapmak söylemesi yapmaktan daha kolaydır.

Hayatımızda bir sorunla karşılaştığımızda, bunu hedeflerimize uygun bir şekilde hızlıca görürüz. Ancak konuyu çevreleyen farklı açıları düşünmüyoruz.

Öyleyse kuantum düşünme, aynı anda birden fazla karşıt görüşe sahip olmakla ilgilidir. Ve bu terimin içinde "kuantum" kelimesinin bulunmasının bir nedeni var.

Kuantum düzeyinde gözlem, bize Dualite olarak bilinen ezici bir fenomeni sunar. Dualite, bir kuantum varlığın birden fazla durumda var olma yeteneğidir.

Kesin olarak, kuantum düşünme aynı anda iki karşıt düşünceye sahip olma yeteneğidir. Başka bir deyişle, sadece gerçek veya yanlış bir dünya görüşünün ötesine geçebilmelisiniz.

Her an gerçekleşebilecek olasılıklar vardır ve dahası, dünya sadece 0 veya 1 değildir. Dünya için sahip olduğumuz en iyi açıklama, bunun karmaşık olmasıdır!

Szabo bu kavramı hukuk ve düzenin öncüllerinde açıkladı. “Argümanları, alt argümanları birbiriyle çelişse bile, her biri doğru olacakmış gibi çalıştırın. Aynı anda ikisini de aklınızda tutmalısınız ”.

Kuantum düşünme, daha empatik olmanıza izin verir ve tünel vizyonunun sorunlarından kaçınmanıza yardımcı olur. Çevrenizdeki dünyaya bakış açınızı genişleterek, sadece kendiniz için değil, kararlarınızın başkalarını nasıl etkileyeceğini düşünmenizi sağlar.

Yenilikçi veya girişimci olmak istiyorsanız, bu beceriler başarıya ulaşmak için bir zorunluluktur.

Kuantum düşüncenin ikili düşünceye zıt bir yaklaşım olduğunu ima eder. Kuantum düşünme size birlikte çalışmanız için daha fazla olanak verir.

Aynı fikri iş bağlamında uygularsak, şeylerin satıcı tarafını ve şeylerin alıcı tarafını anlamanıza yardımcı olur. Sonuç olarak, eğer kendi girişiminizi başlatırsanız, fiyatlandırma stratejiniz ve iş modeliniz herkese çekici gelecek şekilde olacaktır.
İnsan zihni ile kuantum fiziği arasında bir bağlantı var mı?

"Kuantum" kelimesi ikili doğayı belirtmek için kullanılır ve çoğunlukla fizik için geçerlidir. Ancak, son zamanlarda, bilim adamları tarafından doğası gereği insan bilincini açıklamak için kullanılıyordu.

Bilinç kavramı, onu kanıtlamaya veya çürütmeye çalışan herkesten uzun zamandır kaçmıştır. Bilincimiz olduğuna şüphe yok, ama nereden geliyor?

Descartes gibi filozoflar, zihnin maddi bedenden ayrı bir şey olduğunu savundu. Ama o zaman zihni metafizik bir varlık olarak tanımlıyor oluruz ve bilim bu konuda iyi sonuç vermez.

Yani bilim adamları doğrudan zihin-beden ikiliğini çürütürler.

Bazı araştırmacılar bilinci kuantum fiziği ile birleştirmeyi denediler. Ama yine de, bilim camiasında pek iyi karşılanmıyorlar çünkü esasen bir gizemi diğeriyle tanımlıyorsunuz.

Oxford Üniversitesi'nin matematiksel fizikçisi Sir Roger Penrose, zihnimizin kuantum kökenleri olduğuna inanıyor. Zihnin Düzenlenmiş Hedef Azaltma teorisi veya kısaca Orch-OR adlı bir teori ortaya attı.

Hatta kuantum bilinci konusunu çevreleyen tartışmaların, Penrose’un 1989 yılında yayımlanan "İmparatorun Yeni Zihni: Bilgisayarlar, Zihinler ve Fizik Yasaları" adlı ünlü kitabının yayınlanmasıyla başladığını söyleyebiliriz.

Sir Roger Penrose, beyinlerimizdeki mikrotüp adı verilen protein tüplerinin kuantum farkındalığımızı düzenleyebilen kuantum cihazları olduğuna inanıyor. 2017 yılında insan bilincini incelemek için Penrose Enstitüsü'nü kurdu.

Bu alanda bilinç ve kuantum fiziğini birbirine bağlayabildiğimiz ölçüde çok fazla gelişme yok. Bununla birlikte, kuantum zihin teorisi konuyla ilgili başka bir yaklaşım sunar.
Kuantum zihin teorisi

Kuantum zihin teorisi, kuantum düşünceden oldukça farklıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

acı affetme Affetmek aile akıl Alglamada Anlatm Aramak ARINMA Aroma Astroloji Astrolojik Aynalar Bahar başkaları Bayram beden Beden dili Bedensiz BEREKET beyin Beyinde Beyni Beynin Beyniniz bilgi bilim bilimsel bilinci Bilincine bilinçaltı Bilmek birey Bitkisel bolluk BOLUK Burak cümle çekim dalga damla Davet Deerlerimizin degerli Deniz Depresyonun DERSLER Detoks Dikkat Dilek Disgrafi Disleksi düşünce Egoist egzersiz EGZERSZ ekmek eleştiri. öfke emsimizi enerji Enerjilerinin Epifiz Eruhunuzu evlilik evren fayda FAYDALANMAK FAYDALARI Felsefe fizik fiziksel Fregoli frekans garip GCJoseph Gcyle geçmiş Gelecek geliim gerçek GERDE gerilim Gidecek Gizemli gizli güven güzel harika Hasta hastalık Hastalklar Hayal Hayallerinizin hayat Hayata HAYIRLI Hikaye Hiperaktivite Hipnozu hissederim Holografik Hologram Hoşgörü hoşgörüsüzlük huzur huzurlu Illuminati ilâc ileti İletişim inanç insan insanlar Kabala Kadim kaos Karanlk kavga kelime Kelimeler Klasik korku Korkular KORUMA Korunma Kristaller kuantum Kuantum Fiziği kurallar Kyamet liste LKLERMZ madde Makbul MEKTUP Melek Merak Mevlana Mevlanann Mezar Mftolunun Moloküler mucize Mucizeleri MUTSUZ NAMASTE Nazar Nefret neşe Niyet ODAKLANMA Okuma Okyanus olacaksn olumlama olumlamas olumlu olumsuz para paralel Paranormal Patolojik Peeling Peinden pozitif POZTF Pratik PRATK PROGRAMLAMA Psikoloji psikolojik Quantum Düşünce Rahat RAHATSIZLIIMIZ refah Reformist Romantik ruh Ruhsal sağlık Sanat seniz sevgi sıkıntı sistem Sonsuz sorumsuzluk sorun sorunlar Stres Sufizm suyun şifa şükretme tabiat tedavi Tehlikeli teori Terapi tesadüf toplum Uymasn üzüntü zaman Zarar zeka zellikleri zenginlik zerine zihinsel