28 Mayıs 2015 Perşembe

Ödevi Yapmak Kadar Yazmakta Önemlidir

l       Ödevin yazılma planı:


      ödevinizi yazarken şu plana uygun olarak yazmalısınız

okulunuz, adınız, numaranız, sınıfını, tarih v.b. gibi bilgiler yazılmalı,ödevin konusu yazılmalı,ödevinizin başlığı yazılmalı,ödevin, giriş bölümü olmalı,ödevin, gelişme bölümü olmalı,ödevin, sonuç bölümü olmalı.

–    Ödev , yazım kurallarına uygun yazılmalıdır.


–    Ödev yazılırken noktalama işaretlerine dikkat edilmelidir.


–    ödev el ile yazılıyorsa okunaklı bir şekilde yazılmalıdır. (bakınız yazılı yoklama bölümüne)


–    Ödevde sayfa düzenine önem verilmelidir. Sayfa düzeni ödevin vitrinidir. Sayfa düzeni; ödevin sayfaya belirli kurallarla yazılmasıdır.


–    Ödevinizi çok fazla süslemeyin. Öğretmen çok süslenmiş yazıya olumlu bakmayabilir. Ayrıca bu sayfaları yaparken daha fazla kağıt harcayacaksınızdır. Buda ülkemizin ağaçlarını tüketmemiz neden olur. Basit gibi görünebilir. Ama tüm Türkiyedeki okullardaki öğrencilerin ödevlerde kağıt harcadıklarını düşünürseniz bu hiçte azımsanmayacaktır.


ödevinizde kullandığınız kaynakları mutlaka belirtin. Bu öğretmenin ödevinize bakışını olumlu olarak etkileyecektir. ödevlerde kaynakları iki şekilde gösterebilirsiniz. Bunlar;

alıntının sonuna (………) ayraç içinde kaynağın adı, yazarın adı, sayfası gösterilir. alıntının sonuna (1), (2), (3) gibi ayraç içinde numaralar yazılır. Alt kısma veya devin sonunda kaynakça kısmında bunlar belirtilebilir.

ödevlerin kaynakları belirtilirken şunlara da ayrıca dikkat edilmelidir;

sizin düşüncelerinizle alıntı yaptığınız kaynağı ayırmak için, alıntınızı tırnak işareti (“..”) içerisinde göstermelisiniz.kaynak belirtilirken şunlar mutlaka belirtilmeli; kaynağın adı, yazarı, kaçını ciltte olduğu ve alıntı yapılan sayfa belirtilmelidiraynı kaynaktan tekrar alıntı yapılırsa kısa “a.g.e.” (adı geçen eser) şeklinde kısaca belirtilebilir.

Ödevin öğretmen tarafından nasıl inceleneceğini bilmeniz ödevinizi hazırlarken size yardımı olacaktır. Öğretmen ödevi genel olarak iki şekilde inceler Biçim Yönünden ve İçerik Yönünden. Öğretmen ayrıca ödevin amaçlarını belirttiğimiz bölümdeki sorulara da cevaplar bulmaya çalışır. öğretmenler ödevlerinizi değerlendirdikten sonra geri verecektir. Deviniz atmayın saklayın. İleriki yıllarda mutlaka size lazım olacaktır. Yada anı olarak saklayacaksınızdır.



Yazar: Ahmet YILDIZ


Kaynak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

ARINMA Affetmek Alglamada Anlatm Aramak Aroma Astroloji Astrolojik Aynalar BEREKET BOLUK Bahar Bayram Beden dili Bedensiz Beyinde Beyni Beynin Beyniniz Bilincine Bilmek Bitkisel Burak DERSLER Davet Deerlerimizin Deniz Depresyonun Detoks Dikkat Dilek Disgrafi Disleksi EGZERSZ Egoist Enerjilerinin Epifiz Eruhunuzu FAYDALANMAK FAYDALARI Felsefe Fregoli GCJoseph GERDE Gcyle Gelecek Gidecek Gizemli HAYIRLI Hasta Hastalklar Hayal Hayallerinizin Hayata Hikaye Hiperaktivite Hipnozu Holografik Hologram Hoşgörü Illuminati KORUMA Kabala Kadim Karanlk Kelimeler Klasik Korkular Korunma Kristaller Kuantum Fiziği Kyamet LKLERMZ MEKTUP MUTSUZ Makbul Melek Merak Mevlana Mevlanann Mezar Mftolunun Moloküler Mucizeleri NAMASTE Nazar Nefret Niyet ODAKLANMA Okuma Okyanus POZTF PRATK PROGRAMLAMA Paranormal Patolojik Peeling Peinden Pratik Psikoloji Quantum Düşünce RAHATSIZLIIMIZ Rahat Reformist Romantik Ruhsal Sanat Sonsuz Stres Sufizm Tehlikeli Terapi Uymasn Zarar acı affetme aile akıl başkaları beden beyin bilgi bilim bilimsel bilinci bilinçaltı birey bolluk cümle dalga damla degerli düşünce egzersiz ekmek eleştiri. öfke emsimizi enerji evlilik evren fayda fizik fiziksel frekans garip geliim gerilim gerçek geçmiş gizli güven güzel harika hastalık hayat hissederim hoşgörüsüzlük huzur huzurlu ileti ilâc inanç insan insanlar kaos kavga kelime korku kuantum kurallar liste madde mucize neşe olacaksn olumlama olumlamas olumlu olumsuz para paralel pozitif psikolojik refah ruh sağlık seniz sevgi sistem sorumsuzluk sorun sorunlar suyun sıkıntı tabiat tedavi teori tesadüf toplum zaman zeka zellikleri zenginlik zerine zihinsel çekim üzüntü İletişim şifa şükretme