Kaygının öğrenci üzerindeki derecesi ve başarması amaçlanan görevin zorluk derecesi kaygının zararlı veya faydalı olmasını belirleyen temel etkendir. Öğrenilen konu öğrenci için basit ve kolay ise, yüksek olan kaygı derecesi bunun çabuk öğrenilmesini sağlayacaktır. Ancak öğrenilecek konu öğrenci için karmaşık ve zorsa o zaman var olan yüksek kaygı durumu onu olumsuz yönde etkileyecektir.
Kaygının öğrenci üzerindeki seviyesinin ne yönde olacağını etkileyecek olan önemli faktör öğrencinin başarı durumudur. Başarısız bir öğrenci için yüksek kaygıya neden olacak bir olay başarılı öğrenci için aynı etkiye sahip olmayabilecektir. Bu nedenle genel olarak aşırı kaygı ve az olan kaygı zararlıdır. İdeal olan orta seviyedeki kaygıdır.
Kaygının Faydası Olabilir mi? Orta seviyede yaşanan kaygı düzeyi öğrenciyi motive edecektir. Bu motivasyonda öğrenci de öğrenme düzeyini artıracaktır.
Kaygının Faydası Olabilir mi? Orta düzeyde kaygıya sahip olan öğrenci enerji dolu olacaktır. Hızlı ve kolay bir şekilde kararlar verebilecektir. Kendine güveni tam ve sakin bir kişidir.
Yüksek kaygı düzeyine sahip olan öğrencinin eli ayağı birbirine dolaşır, karar almaktan korkar, gerginlik artar, insanlar arası ilişkileri bozulur. Konsantrasyonu olumsuz yönde etkiler yanlış kararlar verebilir.
Düşük kaygı düzeyine sahip olan öğrenci her şeyi boş vermiştir. Derse karşı ilgi ve isteğini artıracak, ona motivasyon sağlayacak bir amaç ve beklentileri yoktur. İştahında artış veya azalmalar görülür.
Bu konuya benzer "Kaygının Öğrenme Üzerindeki Etkisi" başlıklı makalemizde davranışlar, ders çalışma ve öğrenme hakkında bilgiler verilmektedir. Okumanızı tavsiye ederiz..Yazar: Ahmet YILDIZ (iletisim@ahmetyildiz.com)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder