Öğrenme Güçlüğü- Öğrenme Bozukluğu Belirtileri

Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özellikleri birbirinden çok farklı olduğundan açık bir şekilde özelliklerini belirlemek oldukça zordur. Her bir öğrenme güçlüğü gösteren çocuğun kendine özgü davranış örüntüleri vardır.



Ancak, öğrenme güçlüğü olan çocuklarda görülen ortak özellik, çalışma becerilerini kullanma yeteneğinde sınırlılık, algısal, algısal-devimsel ve eşgüdüm problemleri, dikkat bozuklukları ve bellek problemleridir.


Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda En sık Görülen Özellikler

Zekâ düzeyleri normal ya da normalin üzerindedir.Hiperaktiftirler, el ve ayakları kıpır kıpırdır. Bazıları ise hipoaktiftirler, çok yavaş hareket ederler. Dikkatleri kısa sürelidir, çabuk dağılır.Motor ve el-göz koordinasyonları zayıftırGörsel algı sorunları yaşarlar. Görsel figür-zemin ayırt etmede zorlanırlar (Örneğin, harf ve satır atlama)İşitsel algı sorunları yaşarlar.Bazı harfleri karıştırırlar (b-d-p)Yönergeleri unuturlarOrganizasyon bozukluğu vardırDağınıktırlar ve zamanı iyi kullanamazlarDil gelişimi bazı çocuklarda gecikmiştir, kendini ifadeleri yetersizdirYön bulmada zorlanırlar, sağı-solu ayırt edemezlerZamanı karıştırırlar, saati zor öğrenirlerSosyal-duygusal davranış sorunları yaşarlar. Düşünmeden davranırlarArkadaşlarıyla geçinemezler. Değişikliğe zor uyum sağlarlar. İletişim sorunları  vardırAkademik beceri bozuklukları göstermeleri kaçınılmazdır. Okumayı zor öğrenirler, yavaş veya hatalı okurlar. Okuduklarını anlayamazlar. Yazı bozuklukları vardır. İmla ve noktalama hataları görülür. Matematikteki zorlukları, çarpım tablosunu öğrenememe ve sembolleri birbirine karıştırma olarak görülür.

Öğrenme güçlüğüne sahip bireylerin sıklıkla görsel/işitsel ayrım deneyimleri zayıftır. Sakar, hantal ve düzensizlerdir. El yazıları zayıftır. Arka plandaki nesne, figür ya da sesi ayırt etmede güçlük yaşarlar. Dikkat, bellek ve gözlem yapma ve kendi performansını değerlendirme yeteneğinde sıklıkla sorun yaşarlar. Organize etme, sınıflama, düzenleme ve planlamada güçlü becerilere sahip değillerdir. Bazılarında belli bir düşünce ya da harekete saplanıp kalma, tekrarlama ya da tekrar tekrar aynı cevabı verme görülmektedir. Sadece akademik alanda değil sosyal alanda da güçlük yaşayan bu bireylerde yaşıtlarıyla kavga, arkadaşlarının eşyalarını çalma gibi sosyal kuralları ve değerleri bozmaya yönelik
davranışlar görülmektedir. Başkalarını kızdırarak, istenmeyen kişi hâline gelebilirler. Özgüvenleri ve özsaygıları düşüktür.

Bu Yazıyı Beğendiyseniz,Arkadaşlarınızla Paylaşabilirsiniz !

kaynak

0 yorum:

Yorum Gönder

Etiketler

acı affetme Affetmek aile akıl Alglamada Anlatm Aramak ARINMA Aroma Astroloji Astrolojik Aynalar Bahar başkaları Bayram beden Beden dili Bedensiz BEREKET beyin Beyinde Beyni Beynin Beyniniz bilgi bilim bilimsel bilinci Bilincine bilinçaltı Bilmek birey Bitkisel bolluk BOLUK Burak cümle çekim dalga damla Davet Deerlerimizin degerli Deniz Depresyonun DERSLER Detoks Dikkat Dilek Disgrafi Disleksi düşünce Egoist egzersiz EGZERSZ ekmek eleştiri. öfke emsimizi enerji Enerjilerinin Epifiz Eruhunuzu evlilik evren fayda FAYDALANMAK FAYDALARI Felsefe fizik fiziksel Fregoli frekans garip GCJoseph Gcyle geçmiş Gelecek geliim gerçek GERDE gerilim Gidecek Gizemli gizli güven güzel harika Hasta hastalık Hastalklar Hayal Hayallerinizin hayat Hayata HAYIRLI Hikaye Hiperaktivite Hipnozu hissederim Holografik Hologram Hoşgörü hoşgörüsüzlük huzur huzurlu Illuminati ilâc ileti İletişim inanç insan insanlar Kabala Kadim kaos Karanlk kavga kelime Kelimeler Klasik korku Korkular KORUMA Korunma Kristaller kuantum Kuantum Fiziği kurallar Kyamet liste LKLERMZ madde Makbul MEKTUP Melek Merak Mevlana Mevlanann Mezar Mftolunun Moloküler mucize Mucizeleri MUTSUZ NAMASTE Nazar Nefret neşe Niyet ODAKLANMA Okuma Okyanus olacaksn olumlama olumlamas olumlu olumsuz para paralel Paranormal Patolojik Peeling Peinden pozitif POZTF Pratik PRATK PROGRAMLAMA Psikoloji psikolojik Quantum Düşünce Rahat RAHATSIZLIIMIZ refah Reformist Romantik ruh Ruhsal sağlık Sanat seniz sevgi sıkıntı sistem Sonsuz sorumsuzluk sorun sorunlar Stres Sufizm suyun şifa şükretme tabiat tedavi Tehlikeli teori Terapi tesadüf toplum Uymasn üzüntü zaman Zarar zeka zellikleri zenginlik zerine zihinsel