30 Temmuz 2012 Pazartesi

Hoş geldin ya şehri Ramazan!


Ramazan ayı
Kuranda Ramazan ayı için diyor ki:


İnsanlar için hidayet olan ve doğru yolu ve (hak ile batılı birbirinden) ayıran apaçık belgeleri (kapsayan) Kur'an onda indirilmiştir. Öyleyse sizden kim bu aya şahid olursa artık onu tutsun. Kim hasta ya da yolculukta olursa, tutmadığı günler sayısınca diğer günlerde (tutsun). Allah, size kolaylık diler, zorluk dilemez. (Bu kolaylık) sayıyı tamamlamanız ve sizi doğru yola (hidayete) ulaştırmasına karşılık Allah'ı büyük tanımanız içindir. Umulur ki şükredersiniz. (Bakara Suresi 185)


Bu ayda yapılan tüm ibadetlerin karşılığı kat kattır! Ramazan ayı bereket ayıdır.
Bu yüzden bu ayı fırsat bilmeli elden geldiği kadar dua edip Allahı zikretmeli...




Çok şükür Bir Ramazana daha kavuştuk... Sadece bir gün kaldı. Allah layıkıyla değerlendirmeyi nasip etsin inşallah!


Ben Ramazanda neler yapıyorum?
Her Ramazan geldiğinde büyük bir heyecanla hazırlanıyorum... Öncesinde temizlikle başlıyorum işe.. Önce evimi sonra kendimi. Maddi manevi, fiziksel ruhsal! Tüm özel bulduğum zaman öncesinde yaptığım gibi..


Ramazan içerisinde de bol bol Tesbihler çekiyorum mesela,
Kuran okuyorum {Türkçesinden}, şükür namazı kılıyorum...
Bu Ramazan toplu Esma çalışmalarımız olucak onun içinde ayrı bir heyecanlıyım ayrıca.

Sonra İftar davetlerimiz oluyor sıklıkla hatta bazı dostlarla sahura kadar sarkan-ki onlara bayılıyorum, Hem iftar daveti vermeyi hem de gitmeyi:)


Ve tabi ki de orucumu tutuyorum mutlaka. İnsanın nefsini nasıl bir terbiyedir o! Son zamanlarda orucun vücuda faydaları ile ilgili araştırmalar da ilerleyen günlerde bir post konusu olsun bakın.


İşte böyle seviyorum Ramazanı ben çokça..

Ve benim çok üzüldüğüm eklemek istediğim mevzu şu, Allah aşkınıza "neredeee o eski Ramazanlar-Bayramlar"la başlayan uzuun cümlelerle hikayeler anlatmayı bırakıp Sırf işimize rahatımıza geldiği için koskoca bir Tarihi, Örf- Adet ve Geleneklerimizi heba etmeyelim istiyorum.


Bize ait güzellikler bunlar ve bu özel günlerin yaşatılması içinde ben kendi adıma elimden geleni yapmaya çalışıyorum...
Ben özel olarak kutlanan tüm günleri- içine ruh katılan her şeyi çok seviyorum.
Ramazanı seviyorum, Bayramları seviyorum, Yeniyıl kutlamalarını, Yıldönümü, Doğum günü vesaire..
İnanın bana tüm bunlar yaşamın içerisine heyecan katan renkler!
O renkleri soldurmayalım-ki yaşam sevincimiz solmasın.



kaynak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

acı affetme Affetmek aile akıl Alglamada Anlatm Aramak ARINMA Aroma Astroloji Astrolojik Aynalar Bahar başkaları Bayram beden Beden dili Bedensiz BEREKET beyin Beyinde Beyni Beynin Beyniniz bilgi bilim bilimsel bilinci Bilincine bilinçaltı Bilmek birey Bitkisel bolluk BOLUK Burak cümle çekim dalga damla Davet Deerlerimizin degerli Deniz Depresyonun DERSLER Detoks Dikkat Dilek Disgrafi Disleksi düşünce Egoist egzersiz EGZERSZ ekmek eleştiri. öfke emsimizi enerji Enerjilerinin Epifiz Eruhunuzu evlilik evren fayda FAYDALANMAK FAYDALARI Felsefe fizik fiziksel Fregoli frekans garip GCJoseph Gcyle geçmiş Gelecek geliim gerçek GERDE gerilim Gidecek Gizemli gizli güven güzel harika Hasta hastalık Hastalklar Hayal Hayallerinizin hayat Hayata HAYIRLI Hikaye Hiperaktivite Hipnozu hissederim Holografik Hologram Hoşgörü hoşgörüsüzlük huzur huzurlu Illuminati ilâc ileti İletişim inanç insan insanlar Kabala Kadim kaos Karanlk kavga kelime Kelimeler Klasik korku Korkular KORUMA Korunma Kristaller kuantum Kuantum Fiziği kurallar Kyamet liste LKLERMZ madde Makbul MEKTUP Melek Merak Mevlana Mevlanann Mezar Mftolunun Moloküler mucize Mucizeleri MUTSUZ NAMASTE Nazar Nefret neşe Niyet ODAKLANMA Okuma Okyanus olacaksn olumlama olumlamas olumlu olumsuz para paralel Paranormal Patolojik Peeling Peinden pozitif POZTF Pratik PRATK PROGRAMLAMA Psikoloji psikolojik Quantum Düşünce Rahat RAHATSIZLIIMIZ refah Reformist Romantik ruh Ruhsal sağlık Sanat seniz sevgi sıkıntı sistem Sonsuz sorumsuzluk sorun sorunlar Stres Sufizm suyun şifa şükretme tabiat tedavi Tehlikeli teori Terapi tesadüf toplum Uymasn üzüntü zaman Zarar zeka zellikleri zenginlik zerine zihinsel